O odporności

0
183

Odporność organizmu to niezwykle ważna rzecz i co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. To po prostu kluczowa kwestia. Wiedzą o tym wszyscy, którzy miewają kłopoty z odpornością. Jak zatem jak wzmocnić odporność? No cóż, sposobów na to jest stosunkowo dużo i nawet trudno byłoby je tutaj wymienić wszystkie, więc w niniejszym artykule skupimy się tylko na kilku. Na pewno o tym, jak wzmocnić odporność warto byłoby porozmawiać z lekarzem. Wszak gdzie szukać rzetelnej wiedzy jak nie u źródła? Ale jeśli nie mamy medyka pod ręką, musimy sami jakoś tę kwestię ogarnąć. Zatem do rzeczy, żeby już niepotrzebnie nie przedłużać.

Jak uodpornić nasz organizm?

Aktywność fizyczna to z całą pewnością sposób na uodpornienie naszego organizmu. I to jeszcze ta na świeżym powietrzu. Są takie osoby, które bez względu na pogodę wychodzą na dwór i ćwiczą: biegają, jeżdżą na rowerze, uprawiają nordic walking czy po prostu spacerują.
Żeby nasz organizm funkcjonował prawidłowo, nie możemy bagatelizować snu. Właśnie przez sen też wzmacniamy naszą odporność. Znawcy przedmiotu twierdzą, że dopiero w czasie głębokiego snu uwalniają się pewne związki, które wspierają układ
immunologiczny.

Co źle wpływa na nasze zdrowie?


Naszej odporności z całą pewnością nie sprzyja cukier. Nie jest ważne pod jaką postacią go przyjmujemy, wszak ten produkt powinniśmy na dobrą sprawę wyeliminować z naszej diety. Naukowcy dowodzą, że cukier właśnie obniża poziom witaminy C i do tego jest jeszcze odpowiedzialny za znaczne obniżenie ilości białych ciałek krwi, co tym samym oznacza, że negatywnie wpływa na naszą odporność.
A jeszcze jak wzmocnić odporność? No cóż, wyeliminowanie czy znaczne ograniczenie cukru to jedno, a druga rzecz to wprowadzenie do naszej diety wartościowych produktów. Płatki owsiane, suszone owoce, produkty jak najmniej przetworzone to niejako podstawa.
Warzywa i owoce są kolejne produkty, dzięki którym możemy skutecznie wzmocnić naszą odporność. Te produkty są źródłem licznych składników mineralnych i witamin, a odpowiednie dostarczanie tych składników zapewnia prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Szczególnie ważne jest włączenie do diety warzyw i owoców, które zawierają witaminę C i ß-karoten. Jedzmy zatem brukselkę, jarmuż, paprykę, natkę pietruszki, szpinak, ale też czarne porzeczki, truskawki, kiwi, cytryny, grejpfruty czy pomarańcze.


Niezwykle pomocny w walce o odporność jest czosnek. Zresztą, wiedzą to chyba wszyscy. Problem w tym, że gros osób nie toleruje tego produktu. No cóż, rzadko które lekarstwo bywa dobre, ale dla zdrowia warto jednak robić wiele.
Do produktów żywnościowych, które warto konsumować, by wzmacniać swoją odporność należą ryby. Szczególnie polecane są ryby tłuste, bo te zawierają witaminę D3. Należą do nich m. in. śledź, łosoś czy sardynka. Jedzmy zatem ryby i to jeszcze co najmniej dwa lub nawet trzy razy w tygodniu.
Niektórzy odporność wzmacniają odpowiednimi nalewkami. Receptur na takie rzeczy jest całe mnóstwo i każdy, kto tylko chciałby pójść w tym kierunku, znajdzie coś dla siebie. Ale trzeba przy tym uważać, żeby nie uzależnić się od nich.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here