Wpływ aminokwasów na włosy

0
157

Piękne włosy przyciągają wzrok mężczyzn i innych kobiet. Sprawiają, że czujemy się pewniej i bardziej kobieco. Obecnie, istnieje wiele produktów, które mają za zadanie poprawić stan naszych włosów. Jednak większość z nich działa powierzchownie, jak odżywki, maseczki czy wcierki. Wpływają one wprawdzie pozytywnie na stan włosów, ale mają działanie zewnętrzne i tak naprawdę często jedynie maskują zniszczone pasemka. Żeby cieszyć się mocnymi, grubymi i miękkimi włosami, trzeba odbudować jego wewnętrzną strukturę. Jak to zrobić? Od czego zacząć?

Co wpływa na nasze włosy?

Kluczowa będzie dieta. Ważne, by była zróżnicowana i pełna składników odżywczych oraz witamin. Jeśli nasz organizm nie odnotuje żadnego niedoboru, nie będzie musiał pobierać brakujących elementów z tych części organizmu, które są nam mniej potrzebne. A do nich należą m.in. włosy. Ponadto niszczą się one pod wpływem przewlekłego stresu, używania suszarek czy prostownicy, a także przy zmianie warunków pogodowych. Oprócz diety nasze włosy wspierać możemy za pomocą suplementacji. Tutaj odpowiednie staną się aminokwasy, pobudzające produkcję kreatyny, czyli głównego budulca włosów.

Zastanówmy się chwilę nad rodzajami tych składników. W ciele mamy około 20 aminokwasów, aminokwasy na włosy zajmują zaś jedynie 6 miejsc ze wszystkich wskazanych. Należą do nich: arginina, metionina, cysteina, cystyna, tyrozyna i tauryna. Wszystkie z nich dostarczyć możemy za pomocą żywności, np. w roślinach strączkowych, ale dla włosów o nieciekawej kondycji suplementacja będzie jak najbardziej wskazana.

Rodzaje aminokwasów

Zacznijmy od metioniny. Jest to aminokwas, który nie może zostać wyprodukowany samoistnie przez organizm, trzeba więc go dostarczać regularnie z pożywieniem. Składnik ten wywiera niezwykle pozytywny wpływ na nasze włosy, sprawiając że włosy są mocne i nie wypadają. Pobudza on również porost włosów, jest więc idealny dla pań, które mają ochotę przedłużyć szybko swoją fryzurę. Najwięcej metioniny znajduje się w rybach i mięsie, a także produktach pełnoziarnistych.

Niezwykle ważnym aminokwasem jest również tyrozyna. Dzięki niej wytwarzana jest melanina, czyli składnik odpowiedzialny za ubarwienie naszych włosów oraz skóry. Hamuje ona wypadanie włosów, sprawia więc, że są one grubsze i bardziej puszyste. Dostarczymy ją wraz z rybami czy wszelkiego rodzaju orzechami, np. włoskimi.

W drogeriach oraz sklepach internetowych dostępnych jest wiele preparatów wspomagających włosy. Aminokwasy w tabletkach są wygodną formą wsparcia i pozwalają już po paru miesiącach cieszyć się pięknymi włosami. Należy jednak pamiętać, że najważniejsza jest zróżnicowana dieta i bez niej, po ukończeniu suplementacji, włosy wrócą do starej kondycji. Są jednak idealne dla pań, które chcą przyspieszyć proces regeneracji i stosują ją wraz ze zmianą sposobu żywienia. Kupując takie tabletki konieczne stanie się dokładne przeczytanie składu w celu sprawdzenia, jakie aminokwasy dostarczamy do naszego organizmu. Im więcej tym lepiej dla zdrowia i nienagannej kondycji naszych włosów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here